Інформаційні технології є частиною сучасного життя не тільки людини, а й бізнес-процесів.

Використання інформаційних технологій в управлінні підприємством здійснюється з метою ефективної та оперативної комп'ютерної обробки інформаційних ресурсів, зберігання великих обсягів економічно важливої інформації та передачі її на будь-які відстані в мінімальні терміни. Тобто основним завданням є оптимізація діяльності підприємства на основі застосування інформаційних технологій.

Інформаційна технологія (ІТ) – система методів і способів збору, передачі, накопичення, обробки, зберігання, подання і використання інформації. Інформаційні технології реалізуються в автоматизованому і традиційному (паперовому) видах.

Обсяг автоматизації та тип і характер використання технічних засобів залежить від характеру конкретної технології.

До основних переваг використання інформаційних технологій в управлінні підприємством можна віднести:

‒      Підвищується керованість;

‒      Знижується вплив людського фактора;

‒      скорочується паперова робота;

‒  підвищується оперативність і достовірність інформації, важливої для прийняття ключових рішень;

‒      знижуються витрати.

Інформаційні технології на підприємствах існують у вигляді різноманітних інформаційних систем і інформаційних комплексів та використовуються в різних сегментах управлінської системи.

Так, наприклад, у сфері управління взаємовідносинами з партнерами і клієнтами використовуються  CRM і SCM-технології.

Вони зорієнтовані на:

зростання продажів, зниження витрат, підвищення лояльності клієнтів і контрагентів, поліпшення якості обслуговування.

В цілому ці програмні продукти підвищують конкурентоспроможність продукції підприємства.