Дисципліна «Роботи та маніпулятори» належить до циклу дисциплін
професійної підготовки магістра (вільний вибір). Дана дисципліна надає
можливість вивчити конструктивно-технічні параметри, побудову, принципи
дії та умови застосування сучасних промислових роботів, а також
автоматизованих систем з використанням промислових роботів у
господарському комплексі України. В структурно-логічній схемі ОПП ця
дисципліна є безпосереднім продовження дисциплін з технічної механіки та
спирається на дисципліни професійної підготовки, що раніше були вивчені
студентами за ОПП бакалавра.
Предметом учбової дисципліни є вивчення:
- конструкції та принципу дії маніпуляторів та роботів;
- перспективних напрямків розвитку робототехніки;
- особливостей роботи приводів, передавальних механізмів, гальмових
та зрівноважуючих пристроїв роботів та маніпуляторів;
- правил технічної експлуатації роботів та маніпуляторів;
- основ автоматизації виробництва на базі роботів та маніпуляторів;
- правил вибору основного та допоміжного обладнання та планування
типових схем роботів та маніпуляторів.
Метою дисципліни є придбання студентами знання та навиків щодо
розрахунків, конструювання та раціонального використання підйомно-
транспортних та дорожніх машин.
Завдання викладання дисципліни - дати студентам знання, сформувати
уміння та навички, які перелічено нижче.
Програмні компетентності:
- знання загальних положень робототехніки;
- знання основ проектування та створення вузлів маніпуляторів;
- знання принципів побудови та розрахунку роботів та маніпуляторів;
- володіння методиками визначення параметрів роботів та
маніпуляторів;
- знання реалізації заходів щодо зменшення динаміки роботів та
маніпуляторів;
- знання конструкції та принципу дії та їх основних вузлів;
- знання перспективних напрямків розвитку робототехніки;
- знання особливостей роботи приводів, передавальних механізмів,
гальмових та зрівноважуючих пристроїв роботів та маніпуляторів;
- знання правил технічної експлуатації роботів та маніпуляторів;
- знання основ автоматизації виробництва на базі роботів та
маніпуляторів;
- знання правил вибору основного та допоміжного обладнання та
планування типових схем роботів та маніпуляторів;
- знання основ управління роботами та маніпуляторами.
- уміння аналізувати виробничі ситуації та проводити вибір машин;
- уміння застосовувати сучасні методи розрахунків при проектуванні та
експлуатації машин;
- володіння навичками визначити оптимальні параметри та режими
роботи;
- уміння вибрати раціональні варіанти конструктивних, кінематичних
та гідравлічних схем, конструкцій, механізмів, агрегатів та вузлів;
- уміння виконувати техніко-економічний аналіз прийнятих рішень.
Практична частина дисципліни спрямована на отримання навиків:
- вміння визначати геометричні характеристики роботів та
маніпуляторів;
- вміння вибирати найдоцільнішу систему координат, та порядок
розташування механізмів поступового та обертового руху;
- вміння конструювати необхідні захоплюючі пристрої до серійних
роботів та маніпуляторів;
- вміння підбирати необхідні модулі для компонування роботів та
маніпуляторів по агрегатній схемі;
- вміння аналізувати технологічний процес та проводити
обґрунтований вибір комплексів об’єктів роботизації;
- вміння застосовувати сучасні методи розрахунків при проектуванні та
експлуатації роботів та маніпуляторів;
- вміння визначити оптимальні параметри та режими роботи;
- вміння вибрати раціональні варіанти структури роботів та
маніпуляторів, розробляти паніровку, добирати допоміжне обладнання;
- вміння виконувати техніко - економічний аналіз прийнятих рішень.
- з організації проектно-конструкторських та розрахункових робіт по
розробці конструкцій та механізмів;
- оцінювати техніко-економічні показники та знаходити шляхи їх
підвищення;
- оцінювати працездатність робочого обладнання, механізмів та машин
в цілому, здійснювати їх обслуговування і регулювання.
Загальні компетентності – знання, розуміння, навички та здатності,
якими студент оволодіває у рамках виконання програми навчання, мають
універсальний характер.
Загальні компетентності
- здатність до аналізу та синтезу;
- уміння застосовувати знання на практиці;
- грамотне планування та розподіл часу;
- застосування базових знань професії на практиці;
- усне та письмове спілкування;
- робота з сучасною комп’ютерною технікою;
- дослідницькі уміння;
- здатність до самонавчання;
- навички роботи з інформацією;
- здатність до самокритики та критики;
- здатність адаптуватися до нових ситуацій;
- здатність генерувати нові ідеї;
- здатність до прийняття рішень;
- здатність працювати в команді фахівців з різних підрозділів;
- уміння спілкуватися з непрофесіоналами галузі;
- уміння працювати автономно;
- уміння проявляти ініціативність підприємництва;
- дотримання етики.