Предметом вивчення навчальної дисципліни є врегулювання конфліктів у соціальній сфері за допомогою посередника.

Міждисциплінарні зв'язки: конфліктологія, психологія, соціологія, соціальна педагогіка, етика, юриспруденція.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1.        Теоретичні основи та сутність медіації

2.        Медіація у професійній діяльності соціального працівника

Мета: узагальнити, проаналізувати та систематизувати теоретичні та методологічні основи застосування медіації як соціальної технології врегулювання спорів між клієнтами соціальних працівників.

Завдання: ознайомити студентів із поняттями «відновні практики», «відновне правосуддя», «медіація»; навчити теоретичним, етичним та методологічним основам проведення процедури медіації; сформувати у студентів навички застосування технології посередництва у вирішенні конфліктів серед клієнтів соціальної сфери.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати: особливості роботи соціального працівника при врегулюванні конфліктів серед різних категорій населення - клієнтів соціальної роботи; історію впровадження медіації в країнах світу та в Україні; теорію та практику проведення процедури медіації на сучасному етапі в Україні та закордоном; технологію медіації при врегулюванні конфліктів, спірних питань серед клієнтів соціальних служб.

вміти: орієнтуватись в суперечливих випадках, які можна врегулювати за допомогою медіації; використовувати технологію посередництва у конфліктах, які виникають між клієнтами соціальних служб; виконувати роль та завдання медіатора в різних ситуаціях; моделювати службу медіації.