Мета дисципліни – сформувати у майбутніх фахівців державного управління професійні компетентності щодо типології, причин виникнення конфліктів та стратегій поведінки у конфліктах, застосовувати знання щодо ролі посередництва у розв’язанні конфліктів, використовувати традиційні методи і технології у подоланні та профілактиці конфліктів, прогнозувати зміни і динаміку перебігу конфліктів.

 

Завдання дисципліни:

  • опанування необхідних знань щодо понятійно-категоріального апарату теорії комунікації взагалі та психології комунікацій зокрема;
  • опанування знань щодо типології, причин виникнення конфліктів та стратегій поведінки у конфліктах;
  • набуття навичок щодо використання традиційних методів і технології у подоланні та профілактиці конфліктів;
  • формування навичок і оволодіння знаннями щодо ролі посередництва у розв’язанні конфліктів;
  • формування умінь прогнозувати зміни і динаміку перебігу конфліктів;
  • набуття навичок та вміння діяти і приймати рішення в умовах відповідної комунікативної ситуації завдяки грамотному використанню мовних засобів.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен продемонструвати достатній рівень сформованості наступних програмних результатів навчання.

Студенти, вивчаючи навчальну дисципліну «Психологія комунікацій та управління конфліктами» набувають необхідних знань і практичних навичок щодо успішного оволодіння вмінням діагностувати та вирішувати виникаючі конфліктні ситуації тощо.

В узагальненому вигляді їх можна навести наступним чином:

 

у когнітивній сфері:

студент здатний продемонструвати знання і розуміння сутності, змісту, типів та видів міжособистісних комунікацій, розуміти форми комунікацій та культуру мовлення;

студент здатний розуміти моделі та стилі переговорів, знати особливості полеміки в переговорному процесі;

студент здатний продемонструвати знання видів конфліктів та їх функцій, розуміти причини та інформаційні й структурні чинники конфліктів;

студент здатний мати розуміння відносно принципів ефективного виявлення недостеменної інформації, студент здатний продемонструвати знання структури конфлікту;

студент здатний розумітися на основних методах терапії та реабілітації у конфліктній ситуації;

в афективній сфері:

студент здатний критично осмислювати лекційний та позалекційний навчальний матеріал; аргументувати на основі теоретичного матеріалу і нормативно-правових документів власну позицію щодо практичного використання теоретичних знань з основ психології комунікацій; аналізувати сучасний інструментарій візуалізації необхідної інформації;

студент здатний співпрацювати із іншими студентами та викладачем в процесі обговорення проблемних моментів на лекційних та практичних заняттях, при виконанні і захисті індивідуальних завдань; ініціювати і брати участь у дискусії з питань навчальної дисципліни, розділяти цінності колективної та наукової етики;

 

у психомоторній сфері:

студент здатний самостійно застосовувати науковий підхід щодо основних принципів побудови діалогу та монологу;

студент здатний правильно визначати найбільш ефективний метод керування та розв’язання конфлікту;

студент здатний контролювати результати власних зусиль в навчальному процесі та коригувати (за допомогою викладача) ці зусилля для ліквідації недоліків у засвоєнні навчального матеріалу або формуванні навичок керування конфліктом;

студент здатний самостійно здійснювати пошук, систематизацію, викладення літературного матеріалу та нормативно-правових джерел.