Сьогоднішні підходи формування готовності економістів до майбутньої професійної діяльності нерозривно пов’язане із набуттям компетентностей щодо питань оцінювання ефективності екологічної політики та можливостей забезпечення екологічної безпеки, доцільності ефективності екологічних процесів окремих суб’єктів господарювання, регіонів та країни у цілому, то сьогодні найважливішим напрямком цього розвитку є всебічне забезпечення екологічної безпеки, у т.ч. завдяки реорганізації екологічних процесів, а на перший план висуваються питання оцінювання можливостей забезпечення екологічної безпеки. Недарма основним завданням програми дисципліни «Екологічна політика та екологічна безпека» є підготовка магістрів, здатних насамперед вирішувати завдання впровадження екологічних програм, проектів забезпечення екологічної безпеки в умовах сучасного бізнесу.

У зв’язку з цим важливо розуміти декілька важливих моментів:

по-перше, освоєння методології та методів «Екологічна політика та екологічна безпека» дозволяє аналітику давати оцінку в кількісному і якісному визначенні всіх екологічних процесів і з'ясувати вплив екологічних процесів на результати діяльності підприємства, в необхідних випадках переглядати його основні параметри на підставі аналізу відхилень екологічних процесів за часом і якістю для забезпечення екологічної безпеки; саме тому в рамках освітньо-професійної програми підготовки магістрів «051 - Економіка» навчальна дисципліна «Екологічна політика та екологічна безпека» є певною мірою продовженням курсів «Безпека життєдіяльності» і «Основи охорони праці», «Управління потенціалом підприємства», «Моделювання та оцінка ефективності бізнес-процесів», «Проектування бізнес-процесів», передує вивченню професійних дисциплін та дипломування;

по-друге, світовий і вітчизняний досвід доводять, що ефективне використання методів проектування екологічних процесів потребує не лише правильного розуміння його суті, але й глибокого вивчення методології, яку необхідно застосовувати для визначення, порівняння та обґрунтування альтернативних управлінських рішень проектування екологічних процесів і забезпечення екологічної безпеки, що дозволяє здійснювати вибір і приймати рішення в умовах обмеженості ресурсів.

З огляду на сказане дисципліна «Екологічна політика та екологічна безпека» присвячена питанням визначення змісту, особливостей визначення специфіки базових положень (основ) екологічної політики і забезпечення екологічної безпеки, що дозволяє, у свою чергу, здійснювати вибір і приймати перевірені рішення в умовах обмеженості ресурсів.

1.1.         Мета дисципліни – формування когнітивних, афективних та моторних компетентностей в сфері вивчення і пояснення принципів екологічної політики, методів і засобів прийняття рішень для забезпечення екологічної безпеки, насамперед які дають можливість безпечно та раціонально використовувати наявні ресурси для задоволення суспільних і власних потреб, зокрема набуття навичок застосування цих компетентностей у професійній діяльності.

1.2.         Завдання дисципліни:

  • опанування термінологічного апарату, вивчення і засвоєння основних аспектів екологічної політики та можливостей забезпечення екологічної безпеки, а також основних понять і концепцій, методів і підходів прийняття проектних рішень, які використовуються у світовій практиці під час аналізу методів вирішення проблем запобігання аваріям, аварійним ситуаціям, катастрофам стихійного або техногенного походження;
  • оволодіння аналітичними навичками, інструментарієм, потрібними для формулювання етапів екологічної політики та основ забезпечення екологічної безпеки, передпроектних і проектних заходів впровадження екологічних процесів, а також набуття навичок володіти методами проектування забезпечення екологічної безпеки та засобами прийняття управлінських рішень в умовах ризиків та невизначеності зовнішнього середовища;
  • з'ясування найважливіших проблем, пов'язаних з реалізацією процесів забезпечення екологічної безпеки на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях; формування навичок професійної комунікації й аргументованого дискутування з питань впровадження процесів забезпечення екологічної безпеки, пояснення змісту відповідної проблематики, пов'язаної з оцінюванням екологічних процесів в колі фахівців та нефахівців;
  •  формування навичок самостійного аналізу фактологічного матеріалу, критичного осмислення точок зору на особливості екологічної політики та основ забезпечення екологічної безпеки  і екологічних процесів у світі, в різних сферах господарювання, на підприємствах; забезпечення вміння узагальнювати та деталізувати окремі факти, явища, тенденції змін при проектуванні екологічних процесів на різних ієрархічних рівнях, у т.ч. робити прогнози щодо можливостей і доцільності екологічних процесів в різних галузях національної економіки і конкретних суб'єктів господарювання.