Сучасні наукові управлінські підходи базується на сприйнятті бізнесу як мережі бізнес-процесів, що виконуються в певній послідовності. Основним завданням програми «Проектування бізнес-процесів » є підготовка бакалаврів, здатних вирішувати завдання сучасного бізнесу щодо переосмислення самих способів організації бізнесу, завдяки використанню принципово іншого підходу, що базується на нових підходах управління, проектування, моделювання бізнес-процесів розвитку організації.

Сьогоднішні підходи формування готовності економістів до майбутньої професійної діяльності нерозривно пов’язане із набуттям компетентностей щодо питань оцінювання доцільності та ефективності бізнес-процесів окремих суб’єктів господарювання, регіонів та країни у цілому, то сьогодні найважливішим напрямком цього розвитку є всебічне його забезпечення, у т.ч. завдяки бізнес-процесів, а на перший план висуваються питання оцінювання можливостей та перспектив бізнес-процесів. Недарма основним завданням програми дисципліни «Проектування бізнес-процесів » є підготовка бакалаврів, здатних насамперед вирішувати завдання впровадження бізнес-процесів в умовах сучасного бізнесу.

У зв’язку з цим важливо розуміти декілька важливих моментів:

по-перше, освоєння методології та методів «Проектування бізнес-процесів » дозволяє аналітику давати оцінку в кількісному і якісному визначенні всіх бізнес-процесів і з'ясувати вплив бізнес-процесів на результати діяльності підприємства, в необхідних випадках переглядати його основні параметри на підставі аналізу відхилень бізнес-процесів за часом і якістю; саме тому в рамках освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів «051 - Економіка» навчальна дисципліна «Проектування бізнес-процесів» передує дипломуванню і йде паралельно вивченню дисциплін «Управління потенціалом підприємства», «Комп'ютерна обробка економічної інформації» та ін..;

по-друге, світовий і вітчизняний досвід доводять, що ефективне використання методів проектування бізнес-процесів потребує не лише правильного розуміння його суті, але й глибокого вивчення методології, яку необхідно застосовувати для визначення, порівняння та обґрунтування альтернативних управлінських рішень проектування бізнес-процесів, що дозволяє здійснювати вибір і приймати рішення в умовах обмеженості ресурсів.

З огляду на сказане дисципліна «Проектування бізнес-процесів » присвячена питанням визначення змісту, особливостей визначення специфіки базових положень (основ) проектування бізнес-процесів, що дозволяє, у свою чергу, здійснювати вибір і приймати перевірені рішення в умовах обмеженості ресурсів.

1.1.         Мета дисципліни «ПРОЕКТНИЙ АНАЛІЗ (розділ ІІ ПРОЕКТУВАННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ)» – формування когнітивних, афективних та моторних компетентностей в сфері вивчення і пояснення принципів, методів і засобів прийняття рішень щодо проектування бізнес-процесів, насамперед які дають можливість раціонально використовувати наявні ресурси для задоволення суспільних і власних потреб завдяки оптимізації окремих процесів і бізнесу у цілому, зокрема набуття навичок застосування цих компетентностей у професійній діяльності.

1.2.         Завдання дисципліни:

  • опанування термінологічного апарату, вивчення і засвоєння основних аспектів основ проектування бізнес-процесів, а також основних понять і концепцій, методів і підходів прийняття проектних рішень, які використовуються у світовій практиці під час аналізу особливостей впровадження та оцінювання бізнес-процесів;
  • оволодіння аналітичними навичками, інструментарієм, потрібними для формулювання передпроектних і проектних заходів впровадження бізнес-процесів, а також набуття навичок володіти методами проектування бізнес-процесів та засобами прийняття управлінських рішень в умовах ризиків та невизначеності зовнішнього середовища;
  • з'ясування найважливіших проблем, пов'язаних з реалізацією бізнес-процесів на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях; формування навичок професійної комунікації й аргументованого дискутування з питань впровадження бізнес-процесів, пояснення змісту відповідної проблематики, пов'язаної з оцінюванням бізнес-процесів в колі фахівців та нефахівців;
  •  формування навичок самостійного аналізу фактологічного матеріалу, критичного осмислення точок зору на особливості бізнес-процесів у світі, в різних сферах господарювання, на підприємствах; забезпечення вміння узагальнювати та деталізувати окремі факти, явища, тенденції змін при проектуванні бізнес-процесів на різних ієрархічних рівнях, у т.ч. робити прогнози щодо можливостей і доцільності бізнес-процесів в різних галузях національної економіки і конкретних суб'єктів господарювання.

1.3.         Передумови для вивчення дисципліни: вивчення дисциплін «Економіка підприємства», «Гроші і кредит», «Економіко-математичні методи та моделі», «Інформатика», «Проектний аналіз».